Thursday, September 22, 2011

Adakah Bn menzalimi rakyat?

Ada orang bertanya betulkah kerajaan Barisan Nasional BN yang diterajui oleh umno menzalimi rakyat seperti didakwa parti pembangkang. Berbagai doa dan sembahyang hajat dilakukan oleh mereka untuk menjatuhkan BN.

Ada pula orang mengatakan BN tidak zalim kerana menjaga kepentingan rakyat dan kepentingan umum serta berlaku adil terhadap rakyat oleh sebab itulah doa pembangkang tidak dimakbulkan.

Walau bagaimanapun ini semua adalah ketentuan Allah siapa yang berhak menjadi Khalifah di Malaysia kerana Dialah yang Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui tentang segalanya.

Yang jelas jasa BN kepada rakyat telah terbukti

1. Malaysia aman dan makmur dengan rezeki melimpah ruah dan dapat dinikmati oleh semua orang tanpa mengira anutan politiknya bangsa dan kaum.

2. Pegawai kerajaan hampir satu juta lebih terdiri dari pelbagai kaum dan fahaman politik serta tidak didiskriminasi. Ada kakitangan kerajaan ahli pas dap umno pkr dll semuanya bebas mencari rezeki. Ini dapat dilihat calon pas pada prk dun Tenang adalah seorang guru sekolah kerajaan yang meletak jawatan untuk bertanding.

3. Kebajikan rakyat dijaga dan ditolong semampu yang boleh seperti membina sekolah, masjid, jalanraya, lampu jalan, klinik, hospital, rumah anak yatim dan bermacam-macam lagi kemudahan untuk rakyat yang terlalu banyak nak disenaraikan disini.

4. Menjaga keselamatan dan kebajikan rakyat malaysia terdiri dari pelbagai kaum dan agama dengan adil dan saksama

5. Masjid dan surau bertaburan disetiap inci tanah di malaysia begitu juga azan kedengaran dimana-mana saja dan rakyat bebas beribadat dengan tenang. Begitu juga penganut agama lain juga bebas melakukan amalan agama mereka tanpa diganggu dengan aman.

6. Datuk Sri Najib ada mempelawa Pas menyertai Bn dalam usaha memperjuangan agenda bangsa, agama dan negara bersama-sama tapi Pas menolak.

7. Kerajaan BN tidak terlalu berkira dengan Ngo atau Institiut yang berkepentingan umum untuk kebaikan rakyat seperti isu UUM yang cukainya hanya 100ribu sahaja setahun sedangkan Pas menuntut sebanyak 1.7 juta.

8. Kerajaan BN berpandangan jauh dalam menjanjikan sesuatu yang realistik dan mampu ditunaikan.

9. Pembangkang pula tidak berpandangan jauh dalam menjanjikan sesuatu seperti yang tertulis dalam buku jingga yang jika difikir memang tidak lojik dapat dilakukan dalam tempoh 100 hari.

Contohnya memansuhkan semua tol lebuhraya. Berapa banyak wang yang perlu dibayar untuk mengambilalih dari pihak swasta dan siapakah pula nak menjaga dan membaikpulih jika berlaku kerosakan semua lebuhraya tersebut.
 
Kesimpulannya keikhlasan adalah penting dalam melakukan sesuatu kebajikan atau menjanjikan sesuatu dan rakyat melihat keiklasan tersebut adalah berpihak kepada Bn jika hendak dibandingkan dengan pihak pembangkang.

No comments:

Post a Comment